الفبا

تبدیل عکس به متن

ابزار الفبا، تصاویر دارای نوشته‌های فارسی و انگلیسی و عربی را به متن‌های قابل ویرایش تبدیل می‌کند.

امکانات الفبا

چندزبانه

چندزبانه

خواندن نوشته‌های فارسی، انگلیسی و عربی، در یک تصویر واحد و بدون نیاز به تنظیم نوع زبان

درک تصاویر دارای چرخش و انحراف

درک تصاویر دارای چرخش و انحراف

شناسایی متن در تصاویرِ دارای نویز و سایه و همچنین اصلاح زاویهٔ متن در متن‌هایی حتی با ۱۸۰ درجه چرخش

گوشه‌ای از کاربردهای الفبا

در کسب‌و‌کار‌ها

فراهم کردن امکان جستجو در فایل‌های پی‌دی‌اف و تهیهٔ نسخهٔ متنی این فایل‌ها، سودمندی آن را برای کسب‌وکارها افزایش می‌دهد.

در سازمان‌ها

تبدیل اسناد موجود در اتاق‌های بایگانی به نسخه‌های متنی دیجیتال، قدم بزرگی در تحقق دنیای بدون کاغذ است.

در کتابخانه‌ها

تهیهٔ نسخهٔ متنی کتاب‌ها، کمک بزرگی برای حفظ این سرمایه‌های ارزشمند و سرعت گرفتن پژوهش‌ها است.

ویژگی‌های فنی الفبا

دقت و سرعت

دقت و سرعت

الفبا در متن‌هایی با کیفیت بالا، دقتی نزدیکِ ۱۰۰ درصد و در متن‌هایی با کیفیت پایین، دقتی با میانگین ۹۷ درصد دارد. این ابزار با یک سرور مقرون‌به‌صرفه می‌تواند در هر دقیقه ۶۰ صفحه را پردازش کند.

توجه به بافت متن

توجه به بافت متن

الفبا هرجایی در تشخیص به تردید بیفتد از بافتِ متن کمک می‌گیرد و بر اساس آن محتمل‌ترین کلمه را انتخاب می‌کند.

پردازش موازی

پردازش موازی

الفبا می‌تواند برای افزایش سرعت محاسبات، از جی‌پی‌یو نیز استفاده کند. همچنین می‌تواند پردازش‌ها را به صورت توزیع شده نیز انجام شود.

یادگیری عمیق

یادگیری عمیق

الفبا به‌لطف استفاده از تکنولوژی یادگیری عمیق می‌تواند با دقت بسیار بالایی تصاویر را به متن تبدیل کند.

نمونه‌های واقعی الفبا

جمهوری اسلامی ایران
کارت ملی
شماره ملی: ۰۰۴۰۳۱۶۲۸۵
نام :
حمید رضا
نام خانوادگی :
نکویی
تاریخ تولد :
۱۳۶۷/۰۲/۲۶
نام پدر :
محمد
پایان اعتبار :
۱۴۰۳/۰۸/۱۲
جمهوری اسلامی ایران
کارت ملی
شماره ملی: ۰۰۴۰۳۱۶۲۸۵
نام :
حمید رضا
نام خانوادگی :
نکویی
تاریخ تولد :
۱۳۶۷/۰۲/۲۶
نام پدر :
محمد
پایان اعتبار :
۱۴۰۳/۰۸/۱۲

مدارک شناسایی

دستمزد مستقیم
حقوق و دستمزد
اضافه کاري - نوبتکاري - شبکاري وحق کشیك
حق اولاد و سایر هزینه های کارکنان
بن - حق مسکن - خوارباروناهاری کارکنان
عیدي وپاداش
حق بیمه سهم کارفرما
باز خرید و ذخیره سنوات خدمت
بیمه حوادث - هزینه بهداشتی
پس انداز سهم کارفرما
سال ۱۳۹۰
هزار ریال
۳۰,۶۷۲,۵۴۵
۵,۸۲۲,۸۵۸
۳,۵۶۴,۳۳۸
۲,۳۲۹,۶۲۹
۷,۵۹۷,۴۸۷
۱۲,۳۰۵,۶۷۸
۵,۹۷۳,۷۷۸
۲۴۷,۳۲۰
۱,۳۵۸,۷۷۷
سال ۱۳۸۹
هزار ریال
۲۶,۳۲۵,۸۳۳
۴,۸۲۱,۸۹۶
۳,۶۶۷,۴۳۱
۲,۰۳۷,۱۲۷
۸,۲۰۴,۹۷۷
۹,۳۷۰,۶۲۰
۶,۳۴۹,۵۶۸
۲۱۷,۱۵۳
۱,۵۴۰,۲۹۱

جداول مالی

دل بریدم تا نبینم دوست با من دشمن است
دل بریدن گاه تنها راه عاشق ماندن است
خود به چاه انداختم خود را مگر باور کنی
آنچه باقیمانده از یوسف همین پیراهن است
گریه‌ها کردم ز شوق آن شب که سوزاندی مرا
سرنوشت شمع جانسوز است اما روشن است
من غمم! جای مرا با شادمانی پر مکن
هرکجا چشمی بگردانی نشانی از من است

اسناد دارای چرخش و زاویه

دور تازه مذاکرات در مسکو و بروکسل
هیأت ایرانی را نمایندگانی از شورای عالی امنیت ملی، وزارت
خارجه و سازمان انرژی اتمی تشکیل می‌دهد
همزمان با مذاکرات مسکو، دور جدید گفت وگوهای هسته‌ای
ایران و اروپا با حضور متکی و وعیدی در بروکسل آغاز می‌شود
وعیدی: موقعیت مناسبی برای دو طرف (اروپا و ایران) در مسیر
مذاکره و تفاهم فراهم شده است
قصد داریم از اقداماتی که مسیر تعامل و گفت‌وگو را تخریب
می‌کند پرهیز کنیم
سید علی حسینی تاش، معاون لاریجانی ریاست تیم
مذاکره را برعهده دارد و جعفری معاون دیگر لاریجانی او را
همراهی می‌کند
حسینی تاش: مذاکرات با روسیه مشروط نیست و ما از
حقوق خود عقب نشینی نخواهیم کرد
سرگئی کرینکو، رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه بزودی
برای بررسی مراحل تکمیلی بوشهر به ایران می‌آید
وزیر خارجه آلمان از ایران خواست پیشنهاد روسیه را بپذیرد
یک دیپلمات اروپایی: ایران و اتحادیه اروپا درباره موضوع
هسته‌ای به توافق می‌رسند
ایران و روسیه به هم اعتماد دارند و قصد فریب یکدیگر را
ندارند و اینها زمینه خوبی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات است
عوامل امیدوارکننده در این مذاکرات وجود دارد
وزارت خارجه روسیه: در این مذاکرات راههای خروج مسأله
هسته‌ای از بن بست بررسی می‌شود
صفحه ۲
رئیس جمهوری در دیدار مسؤولان آموزش و پرورش اعلام کرد
بیشترین افزایش
در بودجه آموزش و پرورش
باید با ایجاد کانون‌هایی در مدارس دانش آموزان را
در اداره امور سهیم کرد
گروه سیاسی: «محمود احمدی نژاد» رئیس
جمهوری در دیدار مسؤولان آموزش و پرورش گفت:
ملت بزرگ ایران حرکتی نوین را آغاز کرده است و
قصد دارد با ایجاد جامعه ای نمونه، الگویی اسلامی
را با پیام خداخواهی و عدالتخواهی به جهانیان
عرضه کند.
به گزارش دفتر امور رسانه های ریاست
جمهوری،احمدی نژاد افزود: برای دستیابی به این
هدف باید چند ویژگی وجود داشته باشد که
مهمترین آنها خودباوری و آرمانخواهی است زیرا
خودباوری و احساس هویت، پایه حرکت انسان است
وآرمانها نیز مانند قله هایی هستند که مسیر وجهت
را مشخص می‌کنند.
رئیس‌جمهوری در دیدار وزیر، معاونان، رؤسای
سازمان‌های آموزش وپرورش سراسر کشور ومدیران
ستادی وزارت آموزش و پرورش، جنس و ذات انقلاب
اسلامی را فرهنگی دانست وگفت: انقلاب ما اهداف
و مسؤولیت های بزرگی دارد که برای تحقق آنها باید
به آموزش و پرورش به عنوان مرکز ثقل نگریست.
احمدی نژاد، آموزش وپرورش راکانون بی بدیل
تربیت نیروی انسانی برای اداره کشور معرفی کرد و
گفت: باید با تربیت نوجوانان و جوانان مؤمن، شجاع،
آرمانخواه و خلاق آنان را برای اداره کشور در سالهای
آینده آماده کرد، چرا که این ظرفیت بخوبی در نسل
نوجوان وجوان ایرانی وجود دارد. رئیس جمهوری
ایجاد رابطه عاطفی میان معلمان و دانش آموزان را
بسیارمهم دانست و گفت: باید با ایجاد کانون هایی
درمدارس به دانش آموزان اجازه اظهارنظر داد وآنان
را در اداره امور سهیم کرد.
بقیه در صفحه ۳
سیلاب و طغیان
سیلاب در شهرهای شوشتر، شادگان، گتوند، بستان، اندیمشک و اهواز خساراتی بر جای گذاشت
رودخانه‌ها در خوزستان افزایش حجم آب کارون به حدی بود که سواحل حاشیه رودخانه و اهواز نیز مملو از آب شد

مطبوعات

۶۳
اشباع‌مدت ۵ دقیقه جوشانده د رد اخل یک بوته چینی وزن شده صاف‌کنید و باقیمانده را
با ۱۰ میلی لیترآب‌گرپشوئید ومایع شستشو را به صاف شده اضافه کنید و به مایع صاف شده
و شستشویك میلی لیتر اسید سولفوریك R افزوده تاحد خشکی تبخیر و تا وزن ثابت تکلیس
کنید وزن باقیمانده نباید بیش‌از ۳۵ میلی‌گرم باشد (% ۳/۵ )
مواد محلول دراتانل : ۲ گرم آنرا با ۴۰ میلی ‌لیتراتانل ۹۵% R زیریك کندانسور رفلو
مدت پنج دقیقه بجوشانید وصاف کنید، ۲۰ میلی لیتر ازصاف شده را روی حمام آبجوش
تاحد خشکی تبخیر ود رحرارت ۱۰۰ درجه مدت یکساعت بخشکانید و وزن‌باقیماند، بیش‌از
۲ میلی‌گرم نیست ( ۰/۲۶).

اسناد ماشین تحریری

- یعطي أمثلة عن مرکبات کیمیائیة شائعة الاستعمال في محیطه.
- یتعرف الی بعض الکواشف (محلول قشر الفجل، محلول الملفوف البنفسجي،
محلول عباد الشمس)، ویستدل علي أنها تغیر ألوانها حسب الوسط الکیمیائي.
- یمیز بین المواد الحمضیة والمواد القلویة (القاعدیة) باستخدام أحد الکواشف.
یعطي أمثلة عن بعض الأملاح الشائعة.
- یعطي أمثلة عن التفاعل الکیمیائي: الاحتراق، تکون الصدأ، تفاعل الحمض مع
مواد کلسیة ومع بعض الفلزات.
- یستدل علي حدوث تفاعل کیمیائي من ملاحظة انتاج مادة أو مواد جدیدة.

اسناد بی‌کیفیت

کاتالوگ الفبا، اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد: